سید بندی مسابقات جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ مشخص شد | ایران در سید یک پخش زنده بازی فوتسال ایران و تایلند در فینال در جام ملت‌های آسیا (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین سخندان: مسئولان استان برای نجات فوتبال خراسان رضوی پای کار بیایند نتیجه و ویدیو خلاصه بازی پاری سن ژرمن و لی‌هاوره| پسران انریکه نمی‌بازند نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و استون‌ویلا| پوچتینو همچنان در برزخ پرسپولیس به مشهد منتقل می شود؟ نقره فرنگی کار مشهدی در جام تختی زوج حسینی- خداداد در کادرفنی خوشه طلایی پخش زنده بازی النصر و الخلیج در لیگ عربستان (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین درگیری محمد صلاح با کلوپ | ماجرای اختلاف در لیورپول چه بود؟ + فیلم بیرانوند بازی با سپاهان را هم از دست می‌دهد؟ محمد طاهری: ایران از تایلند سرتر است| میزبان ۱۰ هزار تماشاگر دارد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و وستهم در لیگ برتر انگلیس | تداوم ناکامی‌های کلوپ انتقاد درخشان از اوسمار| چنین باختی را به خاطر ندارم تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا | گام آخر راهیابی فصیحی به لیگ الماس پیشنهاد ۸۰ میلیاردی استقلال به یاسین سلمانی! مدال طلای تیراندازی جهان بر گردن یک مشهدی + ویدئو با مقصران حادثه استخر هاشمی‌نژاد برخورد می‌کنیم مهدی قایدی به استقلال برنمی‌گردد| حضور در اروپا صحت ندارد
سرخط خبرها

۵ سال ناکامی استقلال در جام حذفی | آخرین قهرمانی در خرمشهر

  • کد خبر: ۲۱۵۰۵۸
  • ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۴
۵ سال ناکامی استقلال در جام حذفی | آخرین قهرمانی در خرمشهر
استقلال بعد از قهرمانی با مربیگری وینفرد شفر در جام حذفی به تناوب با مربیانی همچون استراماچونی، فکری، مجیدی و ساپینتو در رسیدن به جام قهرمانی ناکام بوده است.

گروه ورزش|شهرآرانیوز، از آخرین بار که استقلال توانست با مربیگری وینفرد شفر جام قهرمانی حذفی را مال خود کند ۵ سال می‌گذرد. در اوایل سال ۱۳۹۷ بود که استقلال با سرمربی آلمانی خود در خرمشهر موفق شد جام قهرمانی را با برتری مقابل تیم خونه به خونه مال خود کند.

از آن پس تا کنون استقلال هیچ گاه نتوانسته جام قهرمانی را به دست آورد که ملموس‌ترین باخت آبی‌ها به همین فصل پیش باز می‌گردد که شاگردان ساپینتو در فینال جام حذفی موفق نشدند پرسپولیس را شکست دهند و با باخت مقابل رقیب سنتی خود از صحنه این رقابت کنار رفتند تا بار دیگر جام به پرسپولیس برسد و بحیی بتواند اولین دبل یک مربی ایرانی در لیگ را به نام خود ثبت کند و با پرسپولیس در یک فصل صاحب دو جام شود.

حالا استقلال با مربیگری جواد نکونام بار دیگر وارد این جام مرموز و پرماجرا می‌شود تا شاید به ناکامی ۵ ساله خود در این جام پایان دهد و بعد از وینفرد شفر دوباره جام را به دست آورد.

این سی و هفتمین بار است که جام حذفی در فوتبال ایران برگزار می‌شود و به سبب آنکه قهرمان این جام می‌تواند به طور مستقیم از فوتبال ایران به لیگ قهرمانان آسیا معرفی شود، از اهمیت بسیاری برخوردار شده است.

در گذشته تیم‌ها چندان این جام را جدی نمی‌گرفتند، اما با تمهیداتی متولیان فوتبال ایران در نهایت مقرر شد قهرمان این جام راهی لیگ قهرمانان آسیا شود. ضمن اینکه فرصت دست یابی به سوپر جام نیز برای قهرمان جام حذفی فوتبال ایران فراهم خواهد شد و تیمی که در این جام به قهرمانی برسد، با قهرمان لیگ برتر مصاف خواهد داد تا با برتری در یک بازی بتواند جام دیگری را هم مال خودکند.

جواد نکونام فردا شب استقلال را در رفسنجان به همین هدف مقابل مس قرار خواهد داد. دیداری که برای آبی‌ها در حالی که زمان آن چنانی تا دربی باقی نمانده به منزله حفظ یک جام و افزایش توان روحی و روانی می‌ماند.

باید دید که نکونام آیا موفق خواهد شد بعد از ناکامی سریالی مربیانی همچون استراماچونی، فکری، مجیدی و ساپینتو صاحب این جام شود یاخیر؟!

به همین دلیل جام حذفی را باید مهم تلقی کرد به خصوص اینکه مشخص نیست استقلال با وجود صدرنشینی در لیگ برتر قطعا به جام قهرمانی لیگ دست یابد و در بازی‌های باقی مانده به نتایج دلخواه دست یابد؛ بنابراین برای نکونام که در اولین سال مربیگری خود در استقلال به سر می‌برد بهترین راهکار این است که جام حذفی را هم جدی بگیرد تا اگر احیانا نتوانست در لیگ برتر به موفقیتی دست یابد جام حذفی را به عنوان یک گزینه مناسب جانشین در چنته داشته باشد.

استقلال با همین اهداف فردا شب مقابل تیم مس رفسنجان قرار خواهد گرفت و جواد نکونام فرصت بزرگی در اختیار خواهد داشت تا آرام، آرام با پیشروی در این جام به ناکامی 5 ساله این تیم در جام حذفی پایان دهد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->